Пред 800 души в Народния театър: Валентин Ганев свири, пи бира и разказа каква е разликата между контрабас и ковчег

Снимка: Антон Марков

18 години след премиерата на „Контрабасът“ актьорът посрещна зрителите на голяма сцена на юбилейния си моноспектакъл и свири заедно с митичната си любима

Каква е разликата между контрабас и ковчег – това попита актьорът Валентин Ганев публиката по време на представление 300 на култовата пиеса на Патрик Зюскинд „Контрабасът“.

В понеделник вечер известният актьор и инструментът му гостуваха на голяма сцена на Народния театър за юбилейния спектакъл.

Звездата на Народния театър Валентин Ганев сътвори невероятен спектакъл на юбилейното 300-но представление на „Контрабасът” снощи. В продължение на близо два часа той накара публиката на Голяма сцена да диша и живее с неговия герой, когото за 18 години познават повече от 30 000 зрители.

800-те души в салона на Голяма сцена изгледаха със затаен дъх разтърсващата, комично-драматична изповед на самотния контрабасист, за да бъдат доведени виртуозно до фамозния и изненадващ финал, в който митичната любима на Ганев – певицата Сара, „оживя” от плът и кръв в лицето на световноизвестната оперна прима Ина Кънчева.

Целият салон избухна в почти 10-минутни аплодисменти след края на изпълнението на Кънчева, Ганев и музиканта Слав Бистрев, а актьорът на няколко пъти излезе просълзен на бис, за да благодари на публиката за всичко, което са преживели заедно.

Той не пропусна да спомене имената на целия екип, с който спектакълът е живял през годините, за се превърне в най-дълголетното представление на първата ни сцена.

Изненадите очакваха публиката още с влизането, където за всеки от 100-те зрители, закупили първите специални билети, имаше подарък – фланелка с логото на 300-то представление и автограф от Валентин Ганев. В ложата пък през цялото време бе оперната прима Ина Кънчева, която остана тайнствено скрита до мига на появяването си в образа на Сара. Българското сопрано прие да участва в юбилейния спектакъл по лична покана на актьора, като доведе в София и корепетитора си Маргарита Илиева. Сред публиката бе и режисьорът на „Контрабасът” Пламен Марков, както и почти всички, създали и работили през годините за спектакъла, колеги и близки на Валентин Ганев, и стотици приятели на театъра.

„Контрабасът”, създаден по прочутия текст на Патрик Зюскинд, с право е наричан и от зрителите, и от критиците, един от най-добрите моноспектакли на родния Бродуей, и заслужено е носител на множество национални театрални награди, сред които “ИКАР” за режисура, участвал е в на 15 театрални фестивала. Самият Валентин Ганев е играл на сцените на Лондон, Бостън, Ню Йорк, Москва, Белград, Скопие, и е печелил награди “ИКАР” и “АСКЕЕР” за мъжка роля.

Следващите дати на представлението, което след юбилея се завръща на Сцена на IV етаж, са на 27 април, 11 и 31 май, 14 и 28 юни. Билети могат да се закупят на касите на театъра, онлайн на http://nationaltheatre.bg/play/kontrabasat/, както и в мрежата на Easypay.

А разликата между контрабас и ковчег е, че при контрабаса мъртвецът е отвън.

Снимка: Антон Марков
Снимка: Антон Марков
Снимка: Антон Марков
Снимка: Антон Марков
Снимка: Антон Марков
Снимка: Антон Марков
Снимка: Антон Марков