Ново свлачище по пътя от Горни Воден в посока към манастира „Свети Кирик и Юлита”

Свлачище
Преди няколко дни свлачище отнесе изцяло част от пътя за село Безводно, община Черноочене. Снимка от фейсбук профила на Лиляна Павлова.

Ново свлачище се е образувало и по пътя от Горни Воден, в посока към манастира „Свети Кирик и Юлита”. Това каза за Радио „Фокус” – Пловдив Пламен Йончев, зам.-кмет на Асеновград.

Преди около месец общината е подала сигнал до Междуведомствената комисия по бедствия и аварии.

„Изградили сме два водостока, които да отвеждат водата, за да не се разруши пътя и сме насипали с около 300 кубика баластрена настилка, за да се заздрави пътят, да не пропадне изцяло и да загубим и него”, каза Йончев.

Вложени са 20 000 лева общински средства.

„Явно е, че от Междуведомствената комисия малко сме пренебрегнати и явно се гледа само републиканска пътна мрежа, а нашата община, с този малък бюджет и около 5 – 6 000 лева имаме в инвестиционна програма, трябва да поддържаме един голям район, който е силно пресечен, с много свлачища”, каза Йончев.

Според него, когато има срутища, това не е проблем, както се случи на пътя за Бачково и Смолян. Там могат да се изпратят машини, да се изчисти скалната маса, която падна на пътя. Но когато е свлачище в свлачищен район, там се свлича земна маса и без проект, без пилотно сондиране и изграждане на подпорна стена няма как да се спре този процес, смята Йончев.

Свлачищата по тези две места – пътят за Асенова крепост и за Свети Кирик, са доста опасни. И ако продължат дъждовете и снеговалежите, тези два пътя имат потенциална опасност да бъдат разрушени, добави Йончев.

Обстановката се е влошила и след последните валежи. Необходими са спешни мерки. Все още общината не е получила средствата, които са необходими за предишното свлачище – към Горни Воден. Според общинските експерти, като че ли малко внимание се обръща на техния район, повече се прави за районите на Кърджали, Смолян и Пазарджик. Ако не се направи аварийно укрепване сега, което ще е за сметка на общината, може да се случи най-лошото – изведнъж да падне този път и тогава да кажем „Какво стана, държавата защо не даде средства”, каза Йончев.

Сега ако са необходими примерно 100 000 лева за укрепване, след време ще са необходими 1 милион лева, добави той.