Цветанов: Да си сменим чипа като шофьори, толерантност трябва

Снимка: Пресцентър на ГЕРБ

По думите му в борбата срещу жертвите на пътя ключова роля може да има и местната власт

Каквато и кампания да организираме за намаляването на пътнотранспортните произшествия – не променим ли манталитета си като водачи – ефект няма да има

За да е успешна борбата срещу войната по пътищата, трябва първо ние да станем по-толерантни шофьори.

Това заяви председателят на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред и председател на ПГ на ГЕРБ Цветан Цветанов по време на откриването на кръглата маса „Обсъждане на проект на Закон за движението по пътищата, Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превозни средства“.

Форумът се провежда в София, а негови организатори са Министерството на вътрешните работи и Фондация „Ханс Зайдел“ в България, съобщиха от пресцентъра на партията.

„Макар и да намалихме жертвите на пътя, след всяко ново тежко пътнотранспортно произшествие си казваме, че е нужен пореден ремонт на Закона за движение по пътищата. Днес сме тук, за да представим един изцяло нов закон, който отразява всички особености на днешното време“, уточни Цветан Цветанов. Според него е необходим дебат по какъв начин да бъдат оползотворени средствата от постъпилите глоби за нарушения на пътя.

”Средствата във Фонд „Пътна безопасност“ се увеличават и вече са достигнали 60 млн. лв. Те могат да отидат за подобряването на пътната инфраструктура, което ще бъде една отлична превантивна мярка“, коментира председателят на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред и допълни, че друга посока, в която могат да отидат събраните средства, е за монтирането на повече камери. „Защо да не приложим модела на западните страни, където на една отсечка като София-Пловдив имат поне 3 камери, които отчитат как се изменя поведението на водача през целия път“, предложи Цветанов.

По думите му в борбата срещу жертвите на пътя ключова роля може да има и местната власт. „Ако те се включат активно, приносът им за намаляването на „черната“ статистика може да бъде голям“, отбеляза Цветанов. Той посочи, че парите от глобите биха могли да бъдат използвани и за провеждането на информационни кампании сред учениците. „Получат ли още от ранна детска възраст точните съвети как да бъдат отговорни участници в движението, след години като застанат зад волана манталитетът им ще е друг“, каза още Цветан Цветанов.

2 Comments

  1. Стига сте мислили колко пари ще влязат от глоби,и как да ги изхарчите.Това не дава резултат в катастрофите с умрели и ранени.
    Номера не е,да се чудиш как да търгашиш шофьорите за малки нарушения,а да се хващат точно безотговорните водачи на ППС,и да им се налагат тежки глоби,и то не само парични,защото някой плащат,други не,и продължават да си карат както си знаят!

    • И как предлагате да се селектират „големите“ нарушители и да пускаме след тях КАТ, за да им налага големи глоби? Освен да им направим онлайн платформа, на която да се саморегистрират – „утре в осем мисля да карам по „Цариградско“ с два промила алкохол и със 120, елате ме глобете“? Естествено, че контролът се осъществява на случаен принцип и се наказват всички, за които са установени нарушения, съобразно с тяхната тежест. А това, че „малките“ нарушения са преобладаващи, трябва да ни радва. Ако бяха „големите“, жертвите щяха да са още по-много. Някои хора мислят със знамената си…

Коментарите са ограничени.