Хасан Азис: Кърджали ще бъде градът в България с най-високотехнологичното LED осветление

Хасан Азис

Един от основните проблеми през последната година и половина в Кърджали е наистина осветлението, но през тази година и половина общината положи много усилия, за да започнем решаването по най-добрия и с най-високотехнологичното оборудване за осветлението в България.

Това каза кметът на Кърджали Хасан Азис в интервю за предаването „Хоризонт за вас“.

„Вече е подписан договор за уличното осветление. Направен е проект за града и за всички 117 села в общината. Вече са поръчани първата пратка от над 2500 лампи, които очакваме в началото на септември да пристигнат в Кърджали. Между 1 и 15 септември идват лампите и ние започваме поетапното изграждане и монтиране на най-високотехнологичното LED осветление. То ще се самоуправлява в зависимост от интензитета на светлината. Пред нас предстои реализирането на един от важните и видими проекти“.

Околовръстният път на Кърджали е един от стратегическите проблеми, които трябва да бъдат решени, потвърди мнението на гражданите на града кметът Азис и добави, че за момента няма осигурено финансиране за околовръстен път. Според него областната управа на Кърджали трябва да се съсредоточи в решаването на проблема: „Околовръстният път е в отговорностите, възможностите на държавата и държавната власт. Той е нещо, което трябва да бъде придвижено от регионалната и централната власт. Община Кърджали не бяга от този проблем. Това, което към настоящия момент не е направено, е, че околовръстният път не попадна в приоритетите на държавата и на това правителство, за да влезе за финансиране по ОП “Транспорт“. Препоръката ми е околовръстният път да залегне в приоритетите на областната управа и след това на държавата“.

По отношение на лошото състояние на инфраструктурата в общината, Азис съобщи, че от края на август започва обявяването на процедурите за ремонт на улиците в града: „Община Кърджали, благодарение на своя експертен потенциал, ще направи своята най-голяма инвестиция, след ремонта на училищата и детските градини сме осигурили с европейско финансиране близо 6 млн. лв. за рехабилитация и ремонт на улици и тротоари. Така че до края на август ние започваме по ОП „Региони в растеж“ да обявяваме процедурите за ремонти на улиците“.

Азис обясни, че съществува Стратегия за поддържането на пътната инфраструктура в България, в която се казва, че всяка година по пътищата на България, особено третокласната и четвъртокласната пътна мрежа, трябва да бъдат влагани най-малко 190 млн. лв.: „За съжаление тези 190 млн. лв. не са по силите единствено и само на местната власт. Централната власт трябва да направи така, че да осигурява тези средства за поддържането на третокласната и четвъртокласната пътна мрежа, т.е. пътищата, които водят до хората“.

„През последните години местната власт успя да привлече стратегически инвеститори, които поставят Кърджали в една съвсем друга страна като възможности за развитие“, посочи Хасан Азис: „Кърджали се явява като един от много важните центрове в областта на автомобилостроенето. Още повече, че ние казваме, че сме създали един нов сектор на икономиката в Южна и Югоизточна България. Най-големият завод за производство на авточасти за над 35-40 марки автомобили се произвеждат в Кърджали. Всяка седмица пътуват части за Америка“.

Кметът добави, че приключва и още една голяма стратегическа инвестиция в Кърджали, свързана с производството на токозахранващи системи.

Хасан Азис обяви, че вече е говорил с просветния министър за актуализирането на учебните програми за професионалните гимназии в Кърджали. Програмите са обсъдени и с представители от бизнеса в региона.

Кметът на Кърджали обясни, че от години работи по темата за отварянето на денонощна аптека в града: „Въпросът е актуален и важен и ще потърся отново възможности. От разговорите с аптеките – за съжаление, нощната аптека в Кърджали не показва рентабилност. Тук е необходимо да има друго сътрудничество с общината“.

Бъдете първият коментирал

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.



This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.