Росен Желязков: Само България и Литва са били против плана „Макрон“

Министър Росен Желязков. Кадър от бТВ

Желязков коментира, че българските превозвачи са много конкурентноспособни и имаме един от най – добрите автопаркове. По думите му тези общи законодателни решения целят да не засегнат големите европейски държави, но по този начин те дискредитират периферните държави и ги ощетяват. Според него за съжаление решенията в Съвета на ЕС се взимат по държави и за да се блокира този закон, то е трябвало поне 12 държави да не го подкрепят, но Полша и Чехия в последния момент са се отказали.

Желязков коментира още, че за да има едно правило, то трябва да бъде приложимо и да може да се контролира. В момента той не вижда вариант, при който да се следи дали даден шофьор се е прибрал вкъщи след четири месеца по пътищата. Неговото мнение е, че тази мярка е по – скоро да се удовлетворят исканията на гражданите в Западна Европа. Той подчерта, че няма да подкрепят и забраната да се спи в кабините, защото нашите са модерни и предлагат всички условия за почивка в тях.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията каза още, че е oсвободил като членове на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ” Велик Занчев и Владимир Владимиров. Досегашният финансов директор на дружеството продължава да работи още около месец, за да има плавен преход, обясни още министърът.

Новите лица в ръководството на БДЖ ще са Григори Григоров и Светломир Николов, които имат богат опит в системата и добри мениджърски умения, каза още Росен Желязков.

Велик Занчев и Владимир Владимиров са освободени, защото одитния доклад за анализ на риска показа, че дружеството има сериозни пропуски в мениджмънта, които не се дължат толкова на лична човешка слабост, а на неумението да се справят с новите предизвикателства, свързани с интензивното развитие на компанията, обясни министърът на транспорта.