Самолетът на Етиопските авиолинии паднал заради проблем с автоматизираната система?

Проблем с автоматизираната система е вероятната причина за двете фатални катастрофи с Боинг 737 Макс-8. Едната вчера в Етиопия, при която загинаха всички 157 души на борда, и другата в Индонезия през октомври миналата година, в която загинаха 189 души. Това съобщи Би Би Си, цитирана от в. „24 часа“.

Чернатата кутия от разбилия се самолет вчера на „Етиопиън Еърлайнс“ е открита от следователите – диктофонът на пилотската кабина и записващото устройство за данните на полета.

Самолетът по маршрут Адис Абеба – Найроби се разбива шест минути след излитането си от международното летище „Боле“. Пътували са хора с различни националности – кенийци, етиопци, канадци и британци.

Самолетът трябвало да изпълни полет от етиопската столица до Найроби, но паднал край градчето Бишофту, разположено на 60 км югоизточно от Адис Абеба.

Причината за катастрофата все още не е ясна. Пилотът обаче е съобщил за технически проблем и е поискал да се върне в Адис Абеба.

„На този етап не можем да изключим нищо. Трябва да изчакаме разследването“, заяви изпълнителният директор на етиопските авиолинии Теволде Гебремарим.

Самолетът е бил управляван от старши капитан Яред Геточу, който има прекарани над 8000 часа във въздушното пространство. Оказва се, че видимостта е била добра, но вертикалната му скорост е била нестабилна.

Боинг 737 Макс-8 е в търговска употреба едва от 2017 г. Той е сред шест от 30-те, които етиопските авиолинии са поръчали като част от разширяването си. На 4 февруари минава първа строго техническа проверка.

От „Боинг“ заявиха, че са силно съкрушени от катастрофата и изпращат екип, който да помогне на разследването.

Това е втората катастрофа за 5 месеца с участието Боинг 737 Макс-8, а сравненията между този  инцидент и самолетната катастрофа в Индонезия, започнаха.

След катастрофата на „Лайън еър“ следователите заявиха, че пилотите са се борили с автоматизирана система, предназначена да задържи самолета от срив, което е нещо ново за този модел самолети. Самолетът на „Лайън еър“ също се разби малко след излизането. „Това е много подозрително“, каза за CNN инспектор на американския транспортен отдел.

След катастрофата през октомври м.г., „Боинг“ изпрати спешно съобщение до авиокомпаниите, които ги предупредиха за проблем с  автоматизираната система. Според авиационните експерти други технически въпроси или човешка грешка също може да са причина за фаталния инцидент.

Разследването ще бъде водено от етиопските власти, координиращи се с екипи от експерти от „Боинг“ и Националния съвет по безопасност на транспорта на САЩ.

Първият полет на авиокомпанията за Кения след катастрофата, пристигна в 10:25 местно време днес и беше използван друг модел самолет.

Китай също забрани употребата на Боинг 737-Макс.

Бъдете първият коментирал

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.



Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.