Зукърбърг обяви големи промени във „Фейсбук“, „Инстаграм“ и „Уотсап“

Снимка от фейсбук страницата на Марк Зукърбърг.

Основателят на Фейсбук Марк Зукърбърг обяви редица промени в някои от най-популярните интернет приложения в света. Те засягат целия портфейл от социални приложения на компанията – „Фейсбук“, „Инстаграм“ и „Уотсап“, предаде БГНЕС.

Новият дизайн на приложенията и новите функции в тях са директен отговор на критиките как компанията на Зукърбърг защитава личните данни на потребителите.

Милиардерът обяви, че фирмата му възнамерява да сложи поверителността на данните на първо място и призна, че трябва да работи много, за да може компанията му да изгради наново доверието в нея.

В реч пред разработчици на приложения Марк Зукърбърг обяви следните промени:

– Съобщенията, изпратени чрез приложението „Месинджър“ (Messenger) ще бъдат изцяло кодирани по подразбиране, което означава, че Фейсбук няма да вижда написаното, а съобщенията ще са напълно интегрирани с приложението „Уотсап“ (WhatsApp)

– Инстаграм започва изпитанията на „частен брояч на лайкове“. Това означава, че брят на лайкове на дадена публикация може да остава скрит за всички, освен за автора ѝ.

– Ще бъде въведен „по-ефимерен“ метод да се споделя съдържание чрез съобщения. Това означава, че няма да се прави перманентен запис на съобщенията както досега.

– Методът за защитени плащания чрез приложението „Уотсап“, който компанията тестваше в Индия, ще бъде въведен и в други държави по-късно тази година.

– Приложението „Фейсбук“ ще бъде променено, като групите ще станат централни за нюзфийда, а вероятно ще бъде сменен и типичния за приложението син цвят. Новият дизайн и фокус върху групите тръгва първо в САЩ, след което и в останалата част на света.

– Постовете в „Инстаграм“ няма да започват задължително със снимка или видео. Вече ще може да се споделя съдържание само чрез текст, стикер или рисунка, благодарение на нова функция за камерата на телефоните.