Андрей Новаков: Транспортните работници не могат да бъдат приравнявани към всички останали, дейността им е специфична (допълнена)

Евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков

Транспортните работници не могат да бъдат приравнявани към всички останали, тъй като дейността им е специфична. Това каза в интервю за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков по повод срещата за Пакета „Мобилност“, която транспортният министър Росен Желязков проведе с превозвачите и новоизбраните български евродепутати.

Той обясни, че не може да даде прогноза дали исканията на българската страна ще срещнат по-голяма подкрепа в новия европарламент, но заяви, че ще бъдат положени всички усилия.

„Имаше среща, която бе организирана по инициатива на министър Желязков, за което му благодаря, че успя да обедини отново и бранша, и всички български представители в Европейския парламент. На срещата стана ясно, че нашите превозвачи оценяват усилията, които са направени дотук. И при положение, че нямаме гаранции какъв ще бъде резултатът, те оценяват това, което се прави за тях, за мен това е важно. Не мога да дам прогноза за това какво точно ще се случи. Знам само, че ще положа всички усилия, а вярвам и останалите български евродепутати, да направим така, че най-тежкото, което е връщането на камиона, връщането на водача, забраната за ползването на кабината, да отпаднат. Ако това се случи, мисля, че до голяма степен ще сме си свършили работата“, каза още Андрей Новаков.

По думите му вече е станало ясно, че зад идеята за социалните права на работниците се предлагат мерки, които нямат нищо общо с тях, като например връщането на камиона.

„Не виждам как връщането на камиона ще помогне за социалните придобивки на шофьора. Това просто е безсмислено. Трябва да кажем, че и към момента има европейско законодателство, което регулира това как да се командироват работници – по отношение на минимални ставки, за това, че трябва да получават заплащане според националното законодателство. Просто транспортните работници не могат да бъдат приравнявани към всички останали, тъй като работата им е специфична. Това е проблемът“, обясни евродепутатът.

По отношение на възможните компромиси от българска страна Андрей Новаков отбеляза, че е по-добре част от стратегията да бъде запазена извън публичното пространство.

Пакет „Мобилност“ ще бъде първата национална задача, около която ще се обединят новоизбраните евродепутати,каза той.

Според Андрей Новаков ново преразглеждане на текстовете би дало възможност за постигане на по-балансиран компромис.

„Със сигурност ново разглеждане би създало и нови шансове за нас да договорим по-добри условия от тези, които имаме в момента. И през цялото време се оказва, че сме били прави да искаме отлагане за следващия мандат, защото сега имаме 50% нови евродепутати, потенциално нов председател на Комисията по транспорт, нов комисар по транспорт, нови вносители, нови преговарящи, което би създало нови възможности за нас да си договорим по-добри условия спрямо тези, които са ни дали българските превозвачи, да приложим нашите искания. Ще бъде добре, ако успеем да рестартираме процедурата по разглеждането на Пакет „Мобилност“, поясни евродепутатът.

Андрей Новаков допълни, че в момента българските превозвачи работят по старите правила. Основание да се поиска ново разглеждане дават и прецедентите в законодателните процедури при приемането на спорния пакет на първо четене, каза още той.