Кои са 10-те най-често допускани грешки при поставянето на цели

Началото на годината обикновено е моментът, в които решаваме, че ще направим промяна и ще се усъвършенстваме в една или друга област. Поставяме си цели, започваме със силен старт и напредваме с огромни крачки, постепенно набирайки инерция. После се отклоняваме от пътя или се оказваме с измамени надежди. Искате ли да увеличите шансовете си при постигането на важните ви лични и професионални цели? Вслушайте се в съветите на Майкъл Хаят.

Основавайки се на десетилетия практически опит, както и но най-добрите съвременни научни изследвания в областта на поставянето и постигането на цели, Майкъл Хаят прилага изпитана система за целеполагане, която включва предпазни мерки срещу по-голяма част от уловките и слабостите при поставянето на цели и взимането на решения.

Когато си поставяте цели за 2020 година, уверете се, че ще избегнете 10-те най-често допускани грешки, а именно:

  1. Не записвате целите си. Ако целта не е записана, тя може да остане просто пожелание. След като изложите целта си в писмен вид, вие задвижвате нещата. Изяснявате си какво искате и се фокусирате върху това, как да го постигнете.
  2. Поставяте си твърде много цели. Усилията ви се разводняват и концентрацията ви страда. Препоръчвам да си поставите не повече от 12 цели, по няколко на тримесечие, за да разпределите до известна степен ритмично и усилията си през годината.
  3. Поставяте си цели само в една житейска сфера. Ако искате да сте щастливи и удовлетворени от живота, ви препоръчвам да включите цели от няколко различни житейски сфери.
  4. Целите ви не са конкретни. Повечето цели се провалят, защото са твърде неопределени. „Да напиша книга” е твърде обща цел. КАКВА конкретна книга искате да напишете?
  5. Целите ви не са измерими. Единственият начин да постигнете целта си е като предварително заложите критерии, с които да измервате действията си. Така ще можете да следите напредъка си.
  6. Не сте обвързали целта си с краен срок. Ограничеността във времето поражда усещане за неотложност, принуждава ви да се фокусирате върху това, което е важно, когато животът ви е динамичен, и стимулира действията. Отложените във времето срокове не ви насърчават към действие. Най-лесното нещо е да протакате изпълнението на целта.
  7. Не сте поставили записаните цели на видимо място. Колко пъти ви се е случвало да запишете целите си и повече да не ги погледнете? Затова ви е нужен план за непрекъснат визуален контакт с целите ви. Преглеждайте ги ежедневно или ежеседмично.
  8. Поставяте си цели, с които не напускате Зоната си на комфорт. Ако играем на сигурно, бързо ще се отегчим. Само когато си поставяме цели извън Зоната ни на комфорт, ние се вдъхновяваме, надскачаме възможностите си и се ангажираме да ги постигнем.
  9. Поставяте си цели, коиото не ви въодушевяват истински. Шансовете ни да постигнем поставената цел са значително по-добри, ако имаме вътрешна мотивация да го направим. Направете списък с вашите ключови мотивиращи фактори, за да определите защо това е важно за вас.
  10. Не определяте коя ще е следващата ви стъпка. Не ви е нужен сложен и подробен план за действие, но трябва да разделите целта си на поредица от стъпки и да сте наясно кое ще е следващото ви действие. Само така ще можете да започнете и да поддържате инерцията.

Останете с Майкъл Хаят и “Твоята най-силна година”, защото наистина е възможно да направите предстоящата година най-добрата дори в онези сфери от живота ви, в които сте претърпели сериозни поражения. Майкъл Хаят ще ви покаже как.

Бъдете първият коментирал

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.



Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.