Ангел Борисов: Ивайло Пенчев е пренебрегнал сериозен гръбен вятър

Ивайло Пенчев

„Самолетът на Ивайло Пенчев е катастрофирал заради сериозен гръбен вятър“, коментира бившият главен инспектор за безопасността на полетите към Министерство на транспорта Ангел Борисов пред Нова тв. Вчера бизнесменът оцеля при инцидент с частната си машина на летище Лесново.

Други експерти вече заявиха, че реално самолетът на собственика на „Уолтопия“ не е паднал от високо, а се е сринал от около 5 метра височина и се е ударил в лявото полукрило.

Според очевидци от земята, самолетът е имал проблеми още с излитането – заради този вятър, който духа в опашката. При вятър отзад, той губи скорост от 30-40 км., може дори да не излети, обясни Борисов.

„Тези самолети са изключително чувствителни към метеорологични условия. Пенчев е допуснал компромиси, спокойно е можел да иде от другата страна на пистата. И най-добрите пилоти бързат и пренебрегват условията“, каза още експертът.

„Причината за катастрофата ще бъде обявена, след като се прегледат документите на пилота и самолета, изправността му. Пенчев не е летял от зимата, съответно нито пилотът, нито самолетът са били във въздуха. Има съмнение за загуба на тренинг“, допълни той.

„Първичната информация, която се подава от пилота към „Пирогов“, не съответства със реалната обстановка на пистата. Той съобщава към кулата, че има проблеми с двигателя. След което самолетът тръгва надолу и се удря в дървета. Това не е така, той прелита оградата и реално пада на пистата. Тук има налице загуба на памет, както и множество наранявания“, обясни Борисов.

Бизнесменът е настанен в неврохирургията на „Пирогов“ с фрактури и други наранявания, но е контактен и без опасност за живота. Предстои му операция.

Междувременно капитан Янко Стоименов – старши пилот и директор на компанията, която стопанисва летището в Лесново, обаче коментира пред bTV, че до момента може да се заключи, че една от причините може да е проблем със силовата установка на самолета или двигателя.

„Този тип двигател има много добро име в индустрията и 80% от леките самолети са снабдени с точно този тип („Ротекс“). Ако човек започне да чете внимателно публикации на експерти, които са в сферата на поддръжката – ще стане ясно, че тази силова установка е изключително капризна и изисква много добри познания и точност при обслужване“, допълни той.

Пилотът обясни, че се съмнява Пенчев да в направил компромис с обслужването на самолета и предположи, че реакцията му е била адекватна.

„Бих искал да го поздравя за това, което е направил. Той не е пилот с голям опит, но времето, което е прекарал във въздуха, е от порядъка на 4 минути и с този не голям опит е взел решение как да постъпи. С взимането на това решение, той е изключил риска да пострадат и други хора. Търсил е да постигне максималното от гледна точка на безопасност при приземяването“, каза още Стоименов.

Бъдете първият коментирал

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.



Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.