Основни пътни артерии ще бъдат включени в обхвата на тола

Петя Аврамова Снимка: МРРБ

Предстои да бъде иницииран разговор с бранша

Приходите, които имаме от толсистемата от 1 март, са в порядък, който не ни дава увереност, че с тях можем да рехабилитираме достатъчно пътища в България и да изграждаме нови.

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в интервю за Нова ТВ. Тя се включи в разговора от базата, от която ще започнат реалните строителни работи по трасето на пътя Мездра – Ботевград.

Аврамова напомни, че в бюджета за тази година са заложени 450 млн. лв. постъпления от толтакси от тежкотоварния трафик. Имаше уговорка с бранша да се направи анализ на приходите в периода от 1 март, когато стартира системата, до 1 юни. Проблемът с епидемията от коронавирус ни попречи да имаме адекватни данни, които да анализираме, тъй като от 13 март имаше ограничения в придвижването по пътните артерии, допълни тя. Аврамова коментира, че като проблем е констатиран обхватът на тола и предстои да бъде иницииран разговор с бранша. Към момента тежкотоварният трафик плаща такса за преминаване по автомагистралите и по първокласни пътища. Има области, в които няма нито един път, който да е включен в обхвата на системата, и това означава, че всички пътища са безплатни за него, което се отразява много съществено на приходите от толсистемата.

Има пътища, като Прохода на Републиката, който е второкласен и е безплатен, а там преминава и транзитен трафик. Оказва се, че се плаща по-малко от винетна такса, ако се премине вертикално през територията на България. Министър Аврамова посочи, че голяма част от второкласните пътища са основни пътни артерии, по които се придвижва трафикът, а те са извадени от обхвата на тол системата по настояване на транспортния бранш. Затова ще бъде предложено основни пътни артерии да бъдат включени в обхвата на тол системата и да се плаща за преминаване и по тях. Регионалният министър отбеляза, че всички искат да пътуват по добри пътища, а за това е необходим ресурс.

В отговор на въпрос за ремонтите по пътищата през туристическия сезон Петя Аврамова коментира, че в участъка от 13-и до 20-и км на магистрала „Тракия“ се работи усилено, за да може до 30 юни работата по горното строене на съоръженията да приключи и трафикът там да бъде освободен.

Няма да бъдат прекъснати строителните дейности в отсечката от 19-и до 37-и км на магистрала “Хемус” и ще има известни затруднения в пътуването. Петя Аврамова призова за разбиране, защото ремонтът на големите съоръжения се прави с цел безопасност.

Продължава ремонтът на тунел „Витиня“, при чието обследване бяха открити сериозни конструктивни проблеми, които трябва да бъдат отстранени. В момента се извършва укрепване. Изпълнителите са се ангажирали цялостният ремонт да приключи до края на годината.

Имаме програма и план, който финансираме. Продължаваме ремонтните дейности на всички тунели, които са строени преди години, каза още Аврамова.

Министърът отбеляза, че ако други сектори на икономиката са прекъснали или имали затруднения, строителството е в пълна мобилизация и се работи усилено по изграждането на новите участъци на АМ „Хемус“, тунел „Железница“ на АМ „Струма“ и АМ „Европа“. Мобилизирани са и МРРБ и АПИ, които администрират тези дейности.

Запис на интервюто на министър Петя Аврамова може да бъде видян ТУК.

Бъдете първият коментирал

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.



Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.