„Евър Гивън“ се раздвижи (допълнена)

Гигантският контейнеровоз „Евър Гивън“, който блокираше Суецкия канал близо седмица, е започнал да се движи днес, предадоха АФП и БТА, позовавайки се на сайтове за проследяване на морския трафик.

Кърмата на плавателния съд се е преместила от западния бряг. Информацията бе потвърдена от източник на канала.

По този начин вече е освободено пространство за преминаване през канала.

„Евър Гивън“ ще премине през предварителни проверки преди да бъде преместен.

Дългият 400 м плавателен съд, който тежи 200 000 тона, заседна във вторник сутринта насред силни ветрове и пясъчна буря, която влошаваше видимостта.

Суецкият канал е един от най-натоварените маршрути и блокирането му от контейнеровоза доведе до огромни търговски загуби.

Около 12% от глобалната търговия преминава през 193-километровия канал, който свързва Средиземно с Червено море и осигурява най-кратката морска връзка между Азия и Европа.

Близо 370 кораба, от които 25 петролни танкера, не могат да преминат през Суецкия канал заради заседналия в него контейнеровоз. Това съобщи вчера ръководителят на египетската служба за управление на водния път Осама Рабие, цитиран от Ройтерс и БТА.

„369 плавателни съда, включително 25 петролни танкера, очакват да преминат през канала“, каза той в ефира на телевизия Ал Арабия.

По думите му се разглежда възможността да им се предоставят отстъпки (намаляване на тарифите за преминаване на канала – бел. ред.), след като се разреши ситуацията с навигацията.

„Работим денонощно, за да преместим заседналия кораб“, добави Рабие. Не се изключва и трети сценарий – разтоварване на кораба в сътрудничество с Нидерландия чрез компанията собственик. Само че, според ръководителят на службата, този сценарий е много труден и ще отнеме много време, допълва ТАСС.

Той заяви отново, че дневно се губят между 13 и 14 милиона долара приходи, подчертавайки обаче, че каналът не носи юридическа отговорност за случилото се.

Снощи източници от ведомството информираха, че носът на кораба най-накрая е започнал да се движи, което би трябвало да има положителен ефект върху цялата операция. Съобщено бе и, че спасителните екипи са успели да задвижат руля на кораба и да стартират витлото, което ще позволи маневриране назад, ако се наложи. В изявление, разпространено по-рано днес на уебсайта на канала, Рабие информира, че влекачът „Машхур“ е премахнал 27 000 кубични метра пясъчни скали на дълбочина 18 метра.

Два допълнителни влекача – нидерландски и италиански – се притекоха днес на помощ в усилията по освобождаване на кораба с размер на небостъргач, но големите спедитори все повече отклоняват плавателните си съдове си от страх, че операцията може да отнеме много време, предаде Асошиейтед прес.

 

Бъдете първият коментирал

Оставете коментар



Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.