СЕМ за предизборната кампания: Партиите използваха деца за агитация

Image_1405690_126
Най-честото констатирано нарушение в кампаниите на партиите е използването на образа децата в предизборните клипове. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” Мария Стоянова, член на Съвет за електронни медии (СЕМ). 

 „Констатираните нарушения са свързани с добрите нрави, с използването на образи на деца в предизборните клипове и в самата кампания като цяло. Това са най-общо традиционните нарушения, но този път те бяха много повече от преди”, обясни Стоянова.

По думите й партиите и техните рекламни отдели трябва да се професионализират, когато става въпрос за предизборна кампания в съответствие със законодателните уредби в страна ни.

„Този път те като че ли се разграничиха от тези законодателни норми – забравиха ги и ги загърбиха”, допълни Мария Стоянова.

Относно разликата в нарушенията на предсрочните парламентарни избори и тези на европейските, Стоянова коментира: „Нарушенията на тези избори бяха доста по-драстични. Факт е, че на европейските избори говорихме толкова много за използването на образа на децата в кампаниите и спирахме клипове”.

„Спирали сме клипове, ставало е въпрос затова, дори и медиите се занимаваха с тези казуси за една от политическите партии. Сега по време на тази кампания отново се случва това и толкова често, че е странно”, добави още тя.