Анализатор: Май партиите гледат към 50-ия парламент

Доц. Александър Христов Кадър: БНТ

„Не виждам никакви сигнали за това, че избирателната активност ще бъде по-висока от тази на последните избори. Към момента няма нито един сигнал, който да показва повишаване“.

С това свое наблюдение доц. Александър Христов, комуникационен експерт и преподавател, започна анализа си на предизборната кампания в интервю за БНР.

Той не се съгласи с твърдението на вицепрезидента Илияна Йотова, че предизборната кампания се води от политическите формации с теми, които не са на дневния ред на обществото:

„Политическите сили успешно използват всички теми, с които се сблъскват хората в момента, и ги адресират. Точно президентската институция, която е с пропутинска ориентация, не ѝ е работа да говори такива неща. … Кампанията е вяла и може би основната причина за това е недоверието у хората, че след изборите на 2-ри април ще може да се сформира редовно правителство. Като че ли политическите сили гледат повече към 50-ото Народно събрание, а не към 49-ото. Има всички индикации от кампанията, че това е наистина така“.

По думите на доц. Христов продължава линията на комуникационни послания при повечето политически формации:

„Нещо малко по-ново, нещо претоплено, но нищо кой знае колко различно. Това има смисъл като стратегия в комуникацията, тъй като гарантира някаква устойчивост. Но в същото време има някакъв приспиван ефект по отношение на активността на избирателите“.

Според него, ако бъде наложена културата на дебати, това ще има много позитивен върху гражданското самосъзнание и избирателната активност и „всички като общество ще спечелим много“.